Nienke, Steven en ik

Nienke, Steven en ik

zondag 9 oktober 2016

Best gezellig

Samen boodschappen doen:

Kom kinderen, we gaan boodschappen doen, pakken jullie je schoenen?
Steven, niet op de deur slaan lieverd, we gaan zo naar buiten, eventjes geduld!
Steven, niet aan de fiets zitten, straks valt hij bovenop je hoofd.
Nienke, kijk je wel uit voordat je oversteekt?
OK, we gaan nu even goed uitkijken want we komen bij de drukke weg.
Ja, we kunnen, snel Nienke. Kom op daar komt alweer een auto aan!
Zo Steven, we zijn er, blijf je even hier staan terwijl ik Nienkes fiets op slot zet?
Steven, niet van de stoep af!

Hier kindjes, allebei een mandje.
Wil jij de worst in je mandje Steven? Alsjeblieft. Rustig er in leggen he, niet gooien!
Nienke, waar ben je gebleven?
Steven, laat je je mandje niet zomaar midden in het gangpad staan?
Kinderen, de supermarkt is geen racebaan, nu allebei rustig lopen anders pak ik de mandjes af!
Nienke, pas je op voor die mevrouw? Als je achteromkijkt terwijl je vooruit loopt gaat het fout.
Steven, leg jij dit op de band? Oh jee, je liet het bijna vallen, gelukkig had ik het nog net.

Nienke, niet al met je fiets lopen terwijl hij nog op slot staat.
Steven NIET van de stoep af, dat had ik daarnet toch ook al gezegd?
Jeetje Nienke wat neem je die bocht ruim, ik rij je bijna omver.
Pas je op als je hier de stoep op rijdt lieverd, je viel bijna om.
Hier Steven, breng jij dit pak naar binnen? Oh jee, ben je nou gestruikeld over de drempel?

En uiteindelijk is dan alles weer opgeruimd en we zijn niet eens op de EHBO terecht zijn gekomen.


Eigenlijk was het dus nog best gezellig....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten