Nienke, Steven en ik

Nienke, Steven en ik

dinsdag 8 december 2015

Boots

Nienke heeft een mooie doos met Dora-Puzzels gekregen van Sinterklaas. Vanmiddag hebben we die voor het eerst gemaakt. Ze is erg dol op de serie en zit vol plezier alle personages te benoemen. “Kijk dit is de hand van Dora en dit is de kaart.'' Waarna ze het kaart-liedje zingt.
Ik vind Dora een leuke serie, omdat het kinderen aanspreekt maar ook een goede educatieve waarde heeft. Ze leren er zelfs een paar engelse woordjes bij.

Na een tijdje puzzelen pakt ze een stukje waarop de laarzen van het aapje Boots staan. Ik besluit er ook nu een educatief momentje van te maken, dus ik zeg ''Kijk, dat zijn de laarzen van Boots. Oftewel de boots van Boots, want boots is engels voor laarzen. En boots draagt altijd laarzen''


En terwijl ze het stukje aanlegt zegt ze, zonder er ook maar een seconde over na te denken. ''Ja, en Dora is engels voor schoenen, want Dora draagt schoenen.''

Geen opmerkingen:

Een reactie posten