Nienke, Steven en ik

Nienke, Steven en ik

vrijdag 18 september 2015

Modder

Het is warm. Het is heel erg warm. Als de voorspellingen kloppen is het vandaag de eerste dag van een hittegolf. Maar Nienke trekt zich daar niks van aan. Ze wil naar buiten, dus ik zet de parasol op.
Ze gaat lekker in de zandbak zitten spelen. We maken zandtaartjes en daarna een hele hoge berg waar we lekker met onze voeten in gaan staan. Ik begraaf onze voeten en merk hoe lekker fris dat zand aanvoelt.
En opeens denk ik ''MODDER!''
Dus ik tap een teiltje water en laat haar zien hoe ze het gietertje onder moet dompelen om modder te maken. Vanaf dat moment heb ik totaal geen omkijken meer naar haar. Eerst is ze een tijdje zoet met uitvinden hoe ik dat nou precies deed. Met veel zuchten en steunen weet ze dat al vrij snel uit te vogelen. Daarna is ze ruim een half uur (en drie teiltjes) bezig met gietertje onderdompelen en modder maken, gieter onderdompelen en modder maken en weer onderdompelen enzovoorts.
Dan gaat ze ook water over het terras gieten en begint de fantasie op gang te komen:
''Kijk pappa, dat water gaat naar huis!
Dit water zit in de auto!
Dit water gaat naar de dierentuin.''
Als ik even later een lekker schaaltje watermeloen voor haar gemaakt heb, zijn haar gedachten duidelijk bij eten:
''Dit is mijn koekenpan
Kijk pappa, dit is eten en dat is saus.''
Als ik enthousiast roep ''oooh, Nienke, is dat eten en dat saus, wat lekker!'' kijkt ze me aan, is even stil en dan zegt ze ''maar dat is niet echt hoor!''


1 opmerking: