Nienke, Steven en ik

Nienke, Steven en ik

dinsdag 22 september 2015

Mamma worden

Kort geleden waren we op bezoek bij mijn ouders. Nienke was helemaal verbaasd toen ze hoorde dat ik mijn moeder 'mamma' noemde. 'Waarom noem jij oma mamma?'

Dus ik leg haar uit over generaties: 'als jij later mamma wordt, wordt ik opa en mamma oma.'
Dat vind ze machtig interessant en de dagen daarop komt ze regelmatig naar me toe: 'pappa, als ik ik later mamma wordt dan wordt jij opa en mamma oma.'

Maar na een paar dagen wil ze dan toch wel eens weten wanneer. Dus ik zeg 'Dat duurt nog heel lang, lieverd. Pas als je later groter wordt.'
Kennelijk kan ze daar mee leven, want daarna zegt ze regelmatig 'als ik groter ben wordt ik mamma en jij opa en mamma oma.'

Maar deze week wordt ze toch weer ongeduldig. Tot ze op een goed moment aan me vraagt: 'Pappa, wanneer wordt ik dan mamma en jij opa en mamma oma?'
Dus ik zeg: 'Als je later groter wordt, lieverd.'


Dan kijkt ze me verdrietig aan en zegt 'Maar dat duurt nog zo lang!'

Geen opmerkingen:

Een reactie posten