Nienke, Steven en ik

Nienke, Steven en ik

dinsdag 2 mei 2017

In heel Europa

Onze kinderen hebben gelukkig alle vier hun grootouders nog. In Apeldoorn wonen opa Maarten en oma Lida en in Bergen op Zoom wonen opa Ton en oma Brigitte. We zien ze alle vier regelmatig en de kinderen beginnen een steeds sterkere band met ze op te bouwen en daar ben ik heel blij mee.

Met name de oma's zijn alle twee dol op liedjes zingen met de kinderen. En het leuke is dat ze heel verschillend repertoire hebben. Zo noemt Nienke 'heb je wel gehoord van de holle bolle wagen' een oma-Lida-liedje, terwijl 'klein klein kleutertje' een oma-Brigitte-liedje is.
Ze heeft een geheugen als een olifant en kent alle liedjes uit het hoofd.

Gister was ze 'mijn opa' aan het zingen, wat weer een typisch oma-Brigitte-liedje is. Ze zingt het al geruime tijd heel graag en sluit dan meestal af door te roepen 'En ik heb twee oude opa's, pappa!'

Maar gisteren ging ze ineens met een zelf verzonnen tekst en melodie verder:

'In heel Europa, mijn oude opa, nergens zo iemand als hij. Behalve dan in Apeldoorn, want daar woont mijn opa Maarten en die is net zo lief als mijn opa Ton en hij woont daar met mijn oma Lida en die is net zo lief als mijn oma Brigitte.'

Geen opmerkingen:

Een reactie posten