Nienke, Steven en ik

Nienke, Steven en ik

zondag 11 december 2016

Bagels

Maartje heeft deze zondagochtend samen met Nienke Bagels gebakken. Het is nu lunchtijd en we gaan ze lekker opeten. Nienke heeft er echt zin in en roept enthousiast 'Ik wil hem met kaas en worst pappa!'
Waarop wij zeggen 'Maar omdat het een bijzonder broodje is mag je er ook wel wat zoets op vandaag hoor lieverd.'

Natuurlijk wordt ze daarvan alleen maar nog blijer, zeker als ik vraag: 'Zal ik de suiker pakken?'
'Yes!'

Maar dan komt er weer zo'n stom opvoedkundig momentje van pappa en mamma, want als ze naar de boter wijst roepen we tegelijk: 'Dat kun je best zelf smeren.'
Haar enthousiasme wordt ietwat getemperd, maar ze gaat na wat morren toch aan de slag en even later heeft ze de beide helften van de bagel keurig met boter besmeerd.

Ik help haar met het strooien van de suiker op de ene helft en de hagelslag op de andere helft. Als ze dat vervolgens zelf uitgesmeerd heeft, zeg ik: 'Goed zo lieverd. En nu mag je ze lekker opeten!'


Waarop Nienke allebei de helften op elkaar legt en begint te eten....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten