Nienke, Steven en ik

Nienke, Steven en ik

donderdag 10 november 2016

Herfst maken

Het is een herfstachtige dag en we zijn Ronnie aan het uitlaten. Vaak is Nienke op dit soort gure dagen niet te harden maar vandaag is ze gelukkig erg vrolijk en ze kletst honderduit.
'Nu is het echt herfst pappa.'
Ik ben blij dat ze het eindelijk doorheeft, want heel lang heeft ze geroepen 'Als alle blaadjes van de boom zijn is het echt echt herfst.'
Maar nu rent ze door de hopen bladeren heen en roept: 'Heerlijk pappa, ik ren door de herfst!'

Dan ziet ze een stok liggen en slaat ermee tegen de struiken: 'Kijk pappa, ik ben herfst aan het maken!'
Vol trots laat ze me de stok zien: 'En dit is mijn herfstmaker.'

Als we even later in het park komen waar Ronnie los mag, gooit ze de stok naar haar toe: 'Nu mag Ronnie herfst maken.'
Ronnie weet wel wat beters te doen met zo'n mooie stok en gaat hem lekker midden op het grasveld kapot liggen kauwen.
Ik zeg tegen Nienke: 'Oh jee, nu kun je geen herfst meer maken, want Ronnie maakt je herfstmaker kapot.'


Ze kijkt me even aan en zegt, terwijl ze naar de bosjes rent: 'Jawel hoor pappa, want ik kan mijn handjes toch gebruiken!'

Geen opmerkingen:

Een reactie posten